NANTI TOLONG LA KLIK2 YEA HEARTBEAT NI...TQ..

Followers

Thursday, November 11, 2010

PREGNANCY MOMENT CONTEST -> 22/11/10



nak join klik sini

kalau nk cite pasal pengalaman mengandung...aku ada sejarah yg sedih skit...masuk 8bulan aku kawen, aku disahkan pregnant...time tu rasa mcm tak percaya+eksited+teruja sema ada la...tapi semua tu xlama...masuk kandungan aku 2 bulan..aku keguguran..time tu allah je yang tau mcm mana perasaan aku...dah la time tu amrul xde kt KL (sebab kami PJJ)

lepas 3 bulan dari peristiwa keguguran tu...period lewat 2 minggu, fyi aku ni period memang regular tiap2 bulan, klw lewat pon stakat 1,2 ari je...so saje2 la g cek kat klinik kt bawah office...time doctor bagitau result "Tahniah Puan..awak pregnant" tiba2 rasa bergenang air mata mcm nk nanges...hehe...xtau la kenapa..time doc bagitau tu rasa sebak je...dah la time cek tu pegi sorang2 kan...

keluar je klinik aku tros call amrul...& aku cakap yang..saya pregnant...pastu amrul cakap ha???yeke ni??time aku nak bagitau dia aku pregnant tu memang aku dah nanges dah...hahah...nanges kegembiraan...aku ingt lagi time aku call dia tu on the way aku nak naik office, tengah jalan ke lif selamba je aku nanges2 masa tgh jalan tu orang tengok je...hahaha....

1st trimester tu memang seksa la....masuk kandungan 3 bulan baru aku start muntah2..dah la masa tu bulan puasa...aku tinggal puasa 2minggu sebab berat badan turun mendadak...mana xturun asal masuk makanan je muntah...doktor nasihat jangan puasa..masak la klw nk dgr ckp doktor sebulan la aku xpose klw ikut cakap dia...kandungan kali ke-2 ni aku memang jaga betul2 la..sebab takut mengenangkan klw jadi mcm yg pertama dulu...sakit gugur..lagi sakit dari bersalin!! percayalah...

masuk kandungan 5 bulan..selera makan menjadi2...bak kata doktor la..kalau dah masuk 5 bulan hormon kita dah berubah time tu kita akan rasa mcm semangat & happy je..memang btol 100%! hehehe..sepanjang mengandung kan aku xde la mengidam yg bukan2..klw ada mengidam apa2 pun aku sendiri yg drive g carik menda apa yg aku nk makan tu...almaklum la...duduk berjauhan ngan suami kan seme kena buat sendiri...BERRDIKARI la katakan...ingt lagi time aku pregnant 9 bulan tingin nk makan kebab jalan TAR sanggup tu drive sendiri..dengan perut yg dah kena stereng kete tu gigih bawa kete ke Jalan TAR semata2 nak makan kebab!hhehehe...

kalau nak cite sakit2 yg pernah dialam masa pregnant tu biasa la kan...masuk je 6 bulan dah start sakit2 pinggang...pastu pedih ulu hati...time tu nk makan pon rasa takut sebab asal masuk makanan je...pedih nye mencucuk2 kat atas perut tu...krem tu lagila xpayah cite...sedih gile..bila kena krem tu kita tido sorang2...asal kena krem je nanges...sebab sakit...pastu encik asben plak xde kat sisi nk tolong..kalau dia ada...cepat2 dia bangun & tros lunjurkan kaki kita kasi tegangkan ibu jari kaki.bila masuk 9 bulan je...masalah xbole tido plak..ye la bila perut dah besar..posisi mana pon xselesa nak tido...ke kiri salah ke kanan salah melantang salah...(eh melentang mana bole kang terkepit bb hehehe)

ha..kalau nk cite pengalaman paling pahit plak..aku tak boleh nak bangun dari katil selama 1 hari sebab dua2 kaki krem.puncanya...masa nk keluar g makan, on the way nak g kat kereta aku terkejut tengok anjing & dia menyalak2 kat aku..aku plak tak sedar yang aku ni pregnant bole aku bukan langkah seribu berlari sampai amrul pun xsangka aku bole lari laju mcm tu dengan perut yg besar tu hahaha...time tu masa pregnant 7 bulan.anjing tu bukanye kejar aku pon...aku je yg penakut dia baru menyalak2 aku dah lari hehehe....

masuk bulan ke-9 aku amek mc 2minggu sebelum due sebab memang btol2 xlarat...dah ler office tingkat 4 xde lif plak tu..hari2 pegi opis rasa mcm nk terberanak je kat tangga tu hahah...sehari sebelum bersalin aku sempat lagi ajak amrul g jalan2 kat Berjaya Times Square sebab sebenarnya xsabau nk beranak..so mak kata pegi la jalan2..kasi cpt skit beranak tu...elok la tu..memang btol esoknye pagi2 dah kuar tanda darah+lendir...

akhirnya..pada tanggal 13 april 2008 aku selamat melahirkan seorang puteri...seberat 3.14kg secara normal di HUKM, kurang 2 hari dari due..bila mengenangkan balik moment2 mengandung dulu tiba2 aku rasa rindu nak mengandung lagi..rindu nak rasa baby kick2 dalam perut...rindu sgt bau bb baru lahir...part yang kau paling bersyukur sekali ialah...amrul dapat tengok & bersama2 aku masa saat melahirkan...yela..kami kan duduk jauh..kebetulan time aku bersalin tu amrul tgh dalam cuti & hari tu 13hb merupakan hari terakhir cuti amrul, kalau ikutkan malam tu dia dah naik bas utk balik ke kem, memang rezeki amrul la dapat tgk damia lahir ke dunia...

aku simpan lagi tau...pregnancy test ni...ini memang aku punya tau..gambar amek pakai nset je tu pasal xlawa..xde nye nk google2 heheh...

ni masa 6mths time kt menara condong pisa... opss silap menara condong teluk intan heheheh


gambar masa 7mths, mmg xbayak sgt gmbr time pregnant la...xtau pesal...xsuka bergambo time preggy dlu

NAK TAG:

1. MAMA ZHARFAN

2. AYU IBU DAMIA

3 MUMMY AYU