NANTI TOLONG LA KLIK2 YEA HEARTBEAT NI...TQ..

Followers

Monday, January 3, 2011

Baby & Me Shopping Style Contest

Baby & Me

nak join klik SINI

Sertakan sekeping gambar anda dan anak/anak saudara berusia 3 tahun ke bawah dalam pakaian shopping terbaik anda berdua.

ala kami bese pakai sempoi je..bese kalau g giant tu pakai tshirt ngan jeans je..xde la nak pakai kebaya bagai ye hehehe....

Sila nyatakan
Nama Anda:fauzana ismail
Nama Kanak-Kanak & Umur: nurul damia amnan bt mohammad amrul fazlee
umur :2 tahun 9 bulan
Hubungan dengan Kanak-Kanak: Anak

4) Berikan TIPS - Bagaimana anda dapat bershopping dan melayan kerenah anak dalam masa yang sama.

1. buat pengetahuan penganjur, saya ni PJJ dengan suami jadinye setiap apa yang saya buat memang saya akan buat sendiri..nak2 kalau bab2 shopping ni memang dah biasa sangat shopping berdua je dengan anak...pertama sekali saya bersyukur..sebab mungkin anak saya dah terbiasa dengan keadaan saya, jadi seorang ibu yang berdikari, jadinya memang damia seorang yang mendengar kata..tak de la dia nak lari sana sini tak tentu arah dalam shopping complex tu setiap kali kami keluar shopping...

2. bukan tak ada dia berlari2..ada tapi kalau saya pegi shopping dengan anak2 buah..makan mula la aktiviti da berlari2 menyorok2 celah kain...selalunya...kalau keluar beramai2 saya akan bawa seorang adik untuk teman & pantau dia bila mana kita tengah sebok bershopping hehehe...

3. selalunya apa yang saya buat saya akan sumbat kan dia dalam troli shopping complex tu...jadi memang dia duduk je diam2 dalam troli tu...so far.kalau saya letak kat situ..memang dia tak turun dah sampai la saya abes shopping
4. tak pun saya akan ambikkan dia satu kereta yang khas untuk kanak2 yang mana kebanyakan shopping complex yang besar ada sediakan kereta khas untuk kanak2 tu...mcm contoh di bawah ni, cuma kena tinggalkan lesen memandu & kita bole pinjam kereta ni selama mana yang kita nak....atleast anak tak la bosan sangat kan...sesambil kita bershopping dia bole main2 kat dalam kereta ni, kereta ni juga ada tempat letak barang..kot2 kalau kita nak shopping bole juga letak atas bumbung kereta ni
(sorry gambar terpaksa di crop..hasil carian di google..heheh..)
5. yang ni memang kebiasaan yang saya buat..masuk je dalam shopping complex saya akan terus belikan damia air vitagen sebab ni memang kegemaran dia..tak pun saya akan belikan coklat lepas tu bagi dia makan sesambil dia duduk dalam troli tu..so dengan itu..memang dia tak kan buat perangai & saya bole bershopping dengan aman & damai hehehhe
6. dan yang terakhir sekali..sebagai ganjaran damia yang sangat2 behave tu yang membolehkan mama dia shooping dengan aman & damai...saya akan bawa damia pegi kat playland kalau ada la..kat shopping complex tu..sebab biasa saya pegi shopping kat JJ memang sebelum balik mesti bawa dia main2 kat sini..

Baby & Me Shopping Style Contest

dianjurkan oleh
Dengan hadiah-hadiah menarik daripada
Photobucket
Photobucket


1 comment:

Mama Zharfan said...

good luck nana! me + my lil ariff nak kena snap pic shopping stylo dulu nampaknya hehehe