NANTI TOLONG LA KLIK2 YEA HEARTBEAT NI...TQ..

Followers

Monday, January 31, 2011

Kehilangan paling terasa dalam hidupku - Contest Ady


nak join klik banner

sepanjang hidup aku, ni la pertama kali aku rasa penglaman kehilangan sorang kawan baik..kami berkawan baik dari kecik sampai la besar, tinggal di satu kawasan perumahan yang sama..sampai sekarang klw aku lalu depan rumah dia aku still rasa mcm tak caya je dia dah tak de...

arwah zaid@nama yg kami panggil sejak kecik awie..arwah dah pun meninggalkan kita semua, 3thn yg lepas.aku ingat lagi...waktu awie msk hospital & tenat (kata nya diserang demam panas) syikin (kakak arwah)msg suruh doakan utk awie moga2 dia selamat...shari lepas tu...dia msg ckp awie koma..adik aku bgegas g hospital kat johor tu (tempat dia kursus pegawai).sempat la dia bermalam kt sana.

esoknye...tuhan lebih menyayangi dia...adik aku msg cakap awie dah xde...
terdiam aku...rasa mcm xpercaya...kami sama2 main kejar2 time kecik, pegi swiming kt kolam askar kr kementah, g library askar kt dalam kem...berlumba2 balik skolah sapa sampai dlu kat umah...tiba2 semua tu kuar dalam kpala aku...

masa arwah meninggal, aku dalam pantang bersalin kan damia, aku nk pegi melawat dia, tapi kakak aku ckp jgn pegi sebab badan aku lemah, dalam pantang lagi katanya.
tapi xbole...aku kenangkan persahabatan kitaorang time kecik2 dulu, aku pegi juga umah dia, drive sendiri, walapun time tu aku lagi 2 minggu nk abis pantang.
bg aku, aku nak juga tgk muke dia buat kali terakhir..bila aku suruh je adik dia buka kain yg tutup muke dia...tiba2 air mata aku jatuh, xdapat nak tahan..
aku teringat kan perangai dia yg suka mengusik, bergurau...selalu dtg lepak dpn pintu umah ngan adik aku...tapi semua tu dah xde lagi...

yang paling kesian...mak& ayah dia..sebabnye dia ank lelaki harapan dlm keluarga...
dia seorang anak yg patuh..walapun dia dh bekerja kt syarikat insurans..dia berhenti masuk askar atas permintan ayah dia.mmg dia seorang anak yang baik...
ayah dia...dah kurus semenjak awie xde...setiap hari dia akan pegi lawat kubur arwah kt taman keramat..setiap hari...kecuali klw hari hujan je dia tak pegi..lama juga bapak dia amik masa utk terima kehilangan ank yg tersayang....

Alfatihah..buat arwah..semoga rohnya dicucuri rahmat & ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...Amin..
jujur..air mata aku tengah mengalir saat aku menulis entry ni



No comments: