NANTI TOLONG LA KLIK2 YEA HEARTBEAT NI...TQ..

Followers

Friday, December 31, 2010

KENAPA DIRI AKU BERTUAH?

nak join klik banner

(1) kenapa diri aku bertuah?

aku & suami duduk berjauhan...nak dekat 5 tahun kami kawen still belum bole duduk sama2 lagi...kami hanya berjumpa hanya 6 kali dalam sebulan, kami terpisah atas tuntutan kerja..sorang kat KL sorang kat KLuang

walaupun kami berjauhan & jarang2 jumpe..aku xpernah menyesal dengan keadaan ni...aku bersyukur sekurangnya2 amrul masih dalam negara kita MALAYSIA..& kami dipisahkan dengan hanya jarak 3 jam setengah perjalanan saja....kenapa aku kata macam tu?aku ada sorang kawan yang nasibnye sama mcm aku...PJJ dengan suami..tapi dia lagi jauh..sorang kat malaysia sorang kat SUDAN..bayangkan??berapa jauh berjuta2 batu mereka terpisah??atleast aku bertuah...sebab jarak aku dengan amrul lebih kurang 300km saje...

(2) kenapa diri aku bertuah?

suami aku berkhidmat dengan angkatan tentera malaysia...sepanjang 10 tahun perkhidmatan dia dalam ATM dia belum pernah lagi dihantar bertugas ke luar negara..macam contoh di hantar oleh pasukan malcon bagi misi pengaman untuk dihantar ke negara-negara Islam. cuba kalau aku lah jadi isteri2 mereka2 yang pegi misi pengaman yang kebanyakan amik masa dalam masa setahun...sedih kan???dengan mana yg tengah sarat mengandung tu hantar suami, bila suami balik je anak dah besar...sedih...aku tengok...tu pasal aku kata aku bertuah...sebab dia tak dihantar utk berkhidmat ke luar negara..tapi buat masa ini la..in future wallhualam...(3) kenapa diri aku bertuah?

sebagai seorang perempuan..lengkap la sudah hidup dia bila mana dia dah berkahwin & dikurniakan cahayamata...aku sangat2 bertuah sebab allah bagi aku peluang menjadi seorang ibu...pengalaman melahirkankan & menyusukan anak sendiri tu memang tak ternilai harganya...aku bersyukur..sebab aku ada ramai kawan2 yang dah lama kawen, tapi mereka belum dikurniakan rezeki untuk jadi ibu & ayah.....
ANAK IALAH ANUGERAH YANG TAK TERINDAH DARI ALLAH S.W.T
(4) kenapa diri aku bertuah?

aku bertuah mempunyai sebuah keluarga yang bahagia..walaupun kehidupan yang kami lalui sederhana saja..tapi tu dah cukup membahagiakan aku...punyai seorang suami & anak maka lengkaplah hidup aku menjadi WANITA YANG SEMPURNA

hadiah apa yang aku nak??
aku xkisahla..apa pun yang penganjur nak bagi...aku terima seadanya...

nak tag
1. mz
2. cutemum
3. aimi razlan

2 comments:

.::aLiEsYa::. said...

salam...
thanx for joining...saya terima ur entry coz date kat entry still on the 31st december 2010 =)...moga2..entry nie membawa tuah =)

Nana said...

alamak..tq aliesya..ingt dah disqualified tadi