NANTI TOLONG LA KLIK2 YEA HEARTBEAT NI...TQ..

Followers

Sunday, March 13, 2011

GiFt To GIVE: MASUK HOSPITAL???


nak join klik banner

nak cite pengalaman diri sendiri yang pernah masuk wat sebabkan operation.

masa aku umur 17 tahun aku disahkan ada breast lump...memang sebelum keputusan perubatan tu keluar sama ada ketumbuhan tu kanser atau pun ketumbuhan biasa aku gila2 punye cuak...takut nye..hanya tuhan je yang tau...dah la aku ada makcik yg meninggal sebabkan breast lump..tapi alhamdulillah...ujian demi ujian yg dilakukan..akhirnya doktor mengesahkan ketulan tu bukan kanser....tapi walaubagaimanapun..doktor nasihat supaya aku buat operation..

tu la pertama kali dalam seumur hidup aku buat operation...nak dijadikan cerita...dari aku mula2 buat checkup nak tau ketulan tu sejenis kanser ataupun ketulan biasa saja...semua doktor2 yang aku jumpe semuanya doktor LELAKI! huwa...korang bayangkan lah betapa malu nye aku.....bila kawasan itu diperiksa oleh doktor lelaki???? kalau aku nak kira2 dekat 10 orang doktor yang aku jumpe untuk buat pemerikasaan & semua bangsa ada..satu malaysia bak kata orang hahaha..cina, melayu, india, singh complete!.

lepas dah dapat tarikh utk operation...doktor bagi tarikh 13.2.2000 untuk aku daftar masuk wad...masa malam tu...sorang doktor panggil doktor syam nama dia...dia ckp nak tanda "bahagian" yang perlu dibedah....huwa...time ni aku malu gile..gile..serius malu nak mampos....sebab doktor syam tu hensem! muda plak tu....korang tau apa dia buat?? dia suruh aku selak baju aku kat bahagian breast tu dia tanda dengan marker pen mcm pensyarah conteng2 kat whiteboard! hahaha....malu nye tuhan je yg tau...tap aku buat2 mcm xde perasaan je....

esoknye..dalam bilik bedah aku jumpa lagi doktor syam, dia lah doktor yang bedah aku..alahai..cair beb nengok kehenseman doktor tu..masa dia kasi ubat bius tu..aku ingat lagi dia suruh mengucap...masa tu aku pakai mcm mask tu utk sedut apa ntah..mata makin lama makin layu...& pastu tros aku tak sedar...

bila sedar2 je aku dah ada dekat wad & pembedahan dah berjaya...dalam pukul 11 pagi...doktor syam datang nak nengok aku...korang tau tak dia bawa apa???dia bawa sekuntum bunga ros...sebab hari tu 14 febuari bersamaan ngan hari valentine..apa motif ntah doktor tu kasi aku bunga?hahaha...ntah ler nk ngorat kot kui2x

dia tanya aku...boypren tak datang tengok ke??aku jawab saya xde boypren....hahahha....tros doktor tu kasi aku bunga...dia cakap nah ni utk awak...sempena hari valentine..wah.....kembang kempis!hahah..dah ler doktor tu ensem...lepas dia kasi bunga dia pon selak baju aku nak nengok balik kawasan operate semalam..sekali lagi..kena tebalkan muke hehehe...xpe la doktor tu menjalankan tugas dia..apa bole buat..aku redho je la...

sebelum nak discharge, aku ada jumpe doktor tu..cakap doktor ok la..saya dah bole balik ni..tq yea doktor...& sebelum aku nak balik tu..doktor tu ada bagi no telefon dia...& dia cakap senang2 nanti awk call lah saya...hahaha....ok la..lepas operation tu ada juga aku sms2 dia..tapi xkemana2 pon...ntah la..maybe sebab masa tu aku baru umur 17 tahun tak reti nak feeling lebih2 kan..setakat suka2 mcm tu je la...lama2 aku lost contact mcm tu je..ngan doktor syam..

ntah mana la dia skang kan??ehehe..kalau aku pegi je HKL sure teringat kat doktor syam


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

2 comments:

Mama Zharfan said...

menarik citer nana ni..boleh menang ni..good luck yer heheh

Dr. Rodzila Rodi said...

menarik!!!
pergh..ruginya masa tu awak baru 17 tahun..
anyway..mmg betul malu bila diperiksa oeh doktorlaki2..bukannya kita ketandusan doktor perempuan..tapi sistem dan as a doctor..tu la cabaran kami..

semoga sekarang takde lg breast lump and semoga sihat hendaknya..