NANTI TOLONG LA KLIK2 YEA HEARTBEAT NI...TQ..

Followers

Wednesday, May 18, 2011

CONTEST "..I LOVE MY MOMMA.."



nak jon klik banner

ni la MA aku..(MA tu panggilan untuk ibu bagi orang2 kelantan..aku mmg lahir kt KL tapi mak ayah dua2 orang kelantan yang dah lama menetap kat KL)

aku & ma ada persamaan yang sangat2 nyata...aku berkahwin dengan seorang anggota tentera & kami masing2 tinggal berjauhan...aku di KL & suami bekerja di Kluang...ma plak bersuamikan bekas anggota tentera...dulu abah aku seorang tentera juga....

aku ingat lagi mak pernah cerita...dulu masa ma pregnant abang yang sulung, abah terpaksa bertugas dalam hutan & tak boleh balik selama 6,7 bulan....bila abah dah abes training...ma dah selamat melahirkan abang aku tanpa abah...bayangkan??kelahiran anak pertama tanpa suami di sisi....aku rasa bertuah...sebab walaupun aku bersuamikan seorang askar tapi aku xde la merasa mcm man ditinggalkan berbulan2...

lagi satu aku sangat kagum dengan ma...kadang2 tu aku terfikir bole ke aku jadi macam ma??mampu membesarkan anak2 seramai 10 orang sampai semua anak2 dia berjaya...aku ni yang baru anak sorang pon kadang2 rasa mcm tak terpikul nak buat itu ini...masa aku kecik2 dulu kami bukan la hidup senang pun..dengan adik beradik ramai lagi...memang pernah la aku merasa zaman2 susah dulu...tapi mak xpernah pun menjadikan kesusahan tu sebagai halangan utk dia membesarkan anak2 dia menjadi insan yang berjaya..

ingatlah kawan2...syurga dibawah tapak kaki ibu..jangan lah kita menderhaka pada ibu kita...& hargai lah mereka selagi mereka masih ada di dunia ni...


kenapa anda sayang sangat mak anda
kenapa aku sayang Ma??semua orang pun sayang mak dia kan...tanpa mak xde la lahir kita kat dunia ni..aku sayang ngan ma sebab ma dah berjaya membesarkan aku & adik2 beradik yang lain menjadi insan yang berjaya dalam hidup...


apa impian or azam anda untuk masa2 tua nya nnt
azam aku kalau bole aku nak sentiasa duduk dekat dengan ma , nak jaga mak..mcm sekarang la..aku memang duduk dekat ngan ma...apa2 hal senang..aku sentiasa ada untuk dia...& dia pun selalu harapkan aku kalau ada apa2.

apa hal paling nakal yang telah anda buat sehingga mak anda sedih bangat...
masa kecik2 umur 5 tahun aku main bunga api..ntah mcm mana skirt aku terbakar.....& kaki aku melecur..aku ingat lagi kejadian tu berlaku masa malam raya...aku rasa umur aku panjang lagi la time tu..sebab kakak aku cepat2 tanggalkan skirt aku dari terus terbakar dekat bahagian badan....ma aku menangis2 masa sapukan ubat gigi dekat kesan yang melecur kat kaki tu.....yela....sikit je lagi dia nyaris2 hilang sorang anak

ni la hadiah yang paling mahai aku kasi kat ma...jangan tanya berapa harga hehehe...time tu aku dapat bonus...pastu aku cakap kat ma..nak cincin x???hee..tetiba mak sengeh2 smpai tlinge..dia kata kalau orang nak bagi sape xmau...hehhe...so aku ajakla ma g habib kat wangsa maju...lama dah time tu aku lom kawen lagi..
alah..harga tu mahai ke murah xpenting ye x?yang penting kasih sayang & keihklasan kita

nak tag :


shaizhar
mz
mj
miza
lin azlina
alycia
juelee
nett
syuhada
mummy ayu
fiza
aimi razlan
eb azrin
fadzillah
ibu damia
kak ieda
kak heze
kak zue
haszuraidah
hezrina
lisa
deqlis
nad mama zakwan
mama tisya
fazilzura
ifa
anje
ida rahayu
gieyana
mama rifqy
zuraiwan
cik jue
ibu ayu
lelord
zana
adyshariz
cutemiut
kekda puan stoberi
fara dhelina
kak ena
etiey eriwan
leily
izzatul iman
syana
zt
bonda
ros ibu ayra
lia
neena
nadratul
nea flerida
imanmom
nur
suzi rahman
nini d
N SuZiEaNnA..
mrs.k
muslimah sejati
ctnurkhijah
fideila
nurezzat
faryza
dilla
red turtle
pn.zana
huda
umidanish
amnah
nur qistina
kak yong
eryna afina
dina aka ibu aqimi
dai adellas
kehelan
ayu
anne
syilasyira
ya alya
aanie
echa
kuntumz
keunggulan wanita
ummi soffiyah
sari
imaan09
S@hB@Nu-BaNuu
keypochee
zaikulim
eija zakuan
nureen
leen
ekinashikin
mien
jieda
puan nina
farah hairudin
mimiey
azrynain
miera momo chan
aqil_qila
sitisifir10
ibh
iem
akiratoriza
cicakgirl
sall
ielya
shima
mama3h
mama balqis
qaisarahanina
azura samsudin
aibaks
hana kirana
piasara
umiliza989
acu
mamawana
ariffda
puan su su
sari
sricahaya
mama dhia
lierose~qiemi
all about family
wan nurul hezrina
areteacar
miss lovely
hqfizulhqkim
wanie
aeyinn
et
cik zai penang
mahumahu
bambam's
Fxysche Nas
:Mamalyna::
♥♥azatiesayang ♥♥
Mama AminAzim
shaizrinashukri
fawwaznuha
orange
zuneta
mummy alesya
m!s zal!na
anisahsofiah
cik juned
em's family
jassnani
ayu arjuna bigossh
arol
haryati
sweetmama
nanakimie
tiefazatie
MaIzUrA
kakngah
cempakakuning
Fieda,
CHaRa
Tina Othman
azni*,
ummi anum,
deqlis,
Keluargaku Syurgaku,
mariah_smile,
Izan Ishak,
Syima,Nisa' Azman
♥♥LiSsA♥♥,
Nu'nu Safia,
Green Alien,
sha myheart,
Eazy Izzuddin,
lydia miza(aidyl azim),
Kyerull,
adam,
marishaa,
Yaya Azura,
syzwnsrwk
gengggkapak
quraishia
zaikulim
Shida Ghazali
geg
fikri,
shida,
nenek kebayan
yuyu,
syufa,
MaMa CyDa, ...
mommy jue...,
umiliza989,
AdiaLuze,
cikanna,
taufidris,
shera haifa,
Firas CT,
mama balqis,
Farhana,
Oshin jamel,
CIK TOM ,
Mama Likha,
luvmum,
tengku ashran
lovely.me,
TINA,
fyna,
Nida
bun
abbymira
wanie
Puanbee
ieda,
pzah,
waniey dush2!
kaklong,
asleenda
erlina,
dayang,
tun,
haze,
saema
Roy,
mimi,
wani,
wawa
izan

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

2 comments:

Sidratul Muntaha said...

adeh..
sebelum 30hb..
aku manalah pernh ade gambo dgn mak aku seumur idup?!
huhh
tapi aku usahakan la jugak..
alang2 member dah tag...
kebetulan lama plak tak masuk contest

Precious Moment said...

Tenkiu nana. I do like it...sgt srnok kisah ur family =)