NANTI TOLONG LA KLIK2 YEA HEARTBEAT NI...TQ..

Followers

Tuesday, May 3, 2011

CONTEST SAYANGI IBU ANDA


ni la MA aku..(MA tu panggilan untuk ibu bagi orang2 kelantan..aku mmg lahir kt KL tapi mak ayah dua2 orang kelantan yang dah lama menetap kat KL)
ma yg agak glamer berspek itam..hehe time ni ma baru operate mata..tu pasal kena pakai spek takut cahaya nanti sakit mata

aku & ma ada persamaan yang sangat2 nyata...aku berkahwin dengan seorang anggota tentera & kami masing2 tinggal berjauhan...aku di KL & suami bekerja di Kluang...ma plak bersuamikan bekas anggota tentera...dulu abah aku seorang tentera juga....

aku ingat lagi mak pernah cerita...dulu masa ma pregnant abang yang sulung, abah terpaksa bertugas dalam hutan & tak boleh balik selama 6,7 bulan....bila abah dah abes training...ma dah selamat melahirkan abang aku tanpa abah...bayangkan??kelahiran anak pertama tanpa suami di sisi....aku rasa bertuah...sebab walaupun aku bersuamikan seorang askar tapi aku xde la merasa mcm man ditinggalkan berbulan2...

lagi satu aku sangat kagum dengan ma...kadang2 tu aku terfikir bole ke aku jadi macam ma??mampu membesarkan anak2 seramai 10 orang sampai semua anak2 dia berjaya...aku ni yang baru anak sorang pon kadang2 rasa mcm tak terpikul nak buat itu ini...masa aku kecik2 dulu kami bukan la hidup senang pun..dengan adik beradik ramai lagi...memang pernah la aku merasa zaman2 susah dulu...tapi mak xpernah pun menjadikan kesusahan tu sebagai halangan utk dia membesarkan anak2 dia menjadi insan yang berjaya..

ingatlah kawan2...syurga dibawah tapak kaki ibu..jangan lah kita menderhaka pada ibu kita...& hargai lah mereka selagi mereka masih ada di dunia ni...

gambar aku & family


kenapa anda sayang sangat mak anda
kenapa aku sayang Ma??semua orang pun sayang mak dia kan...tanpa mak xde la lahir kita kat dunia ni..aku sayang ngan ma sebab ma dah berjaya membesarkan aku & adik2 beradik yang lain menjadi insan yang berjaya dalam hidup...


apa impian or azam anda untuk masa2 tua nya nnt
azam aku kalau bole aku nak sentiasa duduk dekat dengan ma , nak jaga mak..mcm sekarang la..aku memang duduk dekat ngan ma...apa2 hal senang..aku sentiasa ada untuk dia...& dia pun selalu harapkan aku kalau ada apa2.

apa hal paling nakal yang telah anda buat sehingga mak anda sedih bangat...
masa kecik2 umur 5 tahun aku main bunga api..ntah mcm mana skirt aku terbakar.....& kaki aku melecur..aku ingat lagi kejadian tu berlaku masa malam raya...aku rasa umur aku panjang lagi la time tu..sebab kakak aku cepat2 tanggalkan skirt aku dari terus terbakar dekat bahagian badan....ma aku menangis2 masa sapukan ubat gigi dekat kesan yang melecur kat kaki tu.....yela....sikit je lagi dia nyaris2 hilang sorang anak

ni la hadiah yang paling mahai aku kasi kat ma...jangan tanya berapa harga hehehe...time tu aku dapat bonus...pastu aku cakap kat ma..nak cincin x???hee..tetiba mak sengeh2 smpai tlinge..dia kata kalau orang nak bagi sape xmau...hehhe...so aku ajakla ma g habib kat wangsa maju...lama dah time tu aku lom kawen lagi..
alah..harga tu mahai ke murah xpenting ye x?yang penting kasih sayang & keihklasan kita

nak tag
cutemum
alycia
shaizhar

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

2 comments:

cahaya azyla said...

salam..anda telah menang contest saya..so sila send kan nama,no.h/p,alamat rumah ke fb saya..alamat fb saya ada di blog..segera ya

cahaya azyla said...

salam..tengok sini yea :) http://pabilajejarikumulaberbicara.blogspot.com/2011/05/pemenang-contest-sayangi-ibu-anda.html