NANTI TOLONG LA KLIK2 YEA HEARTBEAT NI...TQ..

Followers

Monday, June 20, 2011

GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG


ni la MA aku..(MA tu panggilan untuk ibu bagi orang2 kelantan..aku mmg lahir kt KL tapi mak ayah dua2 orang kelantan yang dah lama menetap kat KL)

aku & ma ada persamaan yang sangat2 nyata...aku berkahwin dengan seorang anggota tentera & kami masing2 tinggal berjauhan...aku di KL & suami bekerja di Kluang...ma plak bersuamikan bekas anggota tentera...dulu abah aku seorang tentera juga....

aku ingat lagi mak pernah cerita...dulu masa ma pregnant abang yang sulung, abah terpaksa bertugas dalam hutan & tak boleh balik selama 6,7 bulan....bila abah dah abes training...ma dah selamat melahirkan abang aku tanpa abah...bayangkan??kelahiran anak pertama tanpa suami di sisi....aku rasa bertuah...sebab walaupun aku bersuamikan seorang askar tapi aku xde la merasa mcm man ditinggalkan berbulan2...

lagi satu aku sangat kagum dengan ma...kadang2 tu aku terfikir bole ke aku jadi macam ma??mampu membesarkan anak2 seramai 10 orang sampai semua anak2 dia berjaya...aku ni yang baru anak sorang pon kadang2 rasa mcm tak terpikul nak buat itu ini...masa aku kecik2 dulu kami bukan la hidup senang pun..dengan adik beradik ramai lagi...memang pernah la aku merasa zaman2 susah dulu...tapi mak xpernah pun menjadikan kesusahan tu sebagai halangan utk dia membesarkan anak2 dia menjadi insan yang berjaya..

ingatlah kawan2...syurga dibawah tapak kaki ibu..jangan lah kita menderhaka pada ibu kita...& hargai lah mereka selagi mereka masih ada di dunia ni...


kenapa anda sayang sangat mak anda
kenapa aku sayang Ma??semua orang pun sayang mak dia kan...tanpa mak xde la lahir kita kat dunia ni..aku sayang ngan ma sebab ma dah berjaya membesarkan aku & adik2 beradik yang lain menjadi insan yang berjaya dalam hidup...


apa impian or azam anda untuk masa2 tua nya nnt
azam aku kalau bole aku nak sentiasa duduk dekat dengan ma , nak jaga mak..mcm sekarang la..aku memang duduk dekat ngan ma...apa2 hal senang..aku sentiasa ada untuk dia...& dia pun selalu harapkan aku kalau ada apa2.

apa hal paling nakal yang telah anda buat sehingga mak anda sedih bangat...
masa kecik2 umur 5 tahun aku main bunga api..ntah mcm mana skirt aku terbakar.....& kaki aku melecur..aku ingat lagi kejadian tu berlaku masa malam raya...aku rasa umur aku panjang lagi la time tu..sebab kakak aku cepat2 tanggalkan skirt aku dari terus terbakar dekat bahagian badan....ma aku menangis2 masa sapukan ubat gigi dekat kesan yang melecur kat kaki tu.....yela....sikit je lagi dia nyaris2 hilang sorang anak

ni la hadiah yang paling mahai aku kasi kat ma...jangan tanya berapa harga hehehe...time tu aku dapat bonus...pastu aku cakap kat ma..nak cincin x???hee..tetiba mak sengeh2 smpai tlinge..dia kata kalau orang nak bagi sape xmau...hehhe...so aku ajakla ma g habib kat wangsa maju...lama dah time tu aku lom kawen lagi..
alah..harga tu mahai ke murah xpenting ye x?yang penting kasih sayang & keihklasan kita



Saya sayang ibu saya kerana .....
(tidak melebihi 120 perkataan)


Ibu
Bagiku dirimu tiada dalang gantinya
Kerna kucintai ibu selalu
Ibu yang selalu menjaga diriku
Dan membelaiku penuh kasih sayang
Bagai membelai sekuntum mawar merah


Ibu
Demi anakmu
Dirimu sanggup kau korbankan
Dirimu memberikanku segalanya
Walaupun dirimu tak punya apa-apa
Ampunilah dosaku ibu
Kiranya menyakiti hatimu


Ibu
Sedari kecil aku selalu disampingmu
Dikau menjagaku
Mendidikku
Dan beri segalanya buat keperluanku
Tanpa menerbitkan rasa jemu dihati


Ibu
Dikaulah insan teladan
Kerna kesabaranmu yang menebal didalam hati
Menjaga anak-anakmu yang berbagai ragam
Melayan kenakalan mereka
Yang sering menyakiti hatimu


Ibu
Dikaulah ratu dihatiku
Yang kuingat selalu
Tanpa kasih sayangmu
Tidaklah kumengenali siapa diriku
Bagiku dirimu selalu ada disampingku
Kasihku takkan putus terhadapmu selamanya

nak tag
cutemum
alycia
juelee
mj
Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

1 comment:

BONDA SAYANG said...

Terima kasih menyertai Giveaway 4by4 Shikin Sayang..