NANTI TOLONG LA KLIK2 YEA HEARTBEAT NI...TQ..

Followers

Friday, July 22, 2011

Contest : "Makanan Kegemaranku" by Cik Kia

nak join klik banner
ni la makanan kegemaran aku
POPIA KEMBOJA
kenapa aku suke?sebab popia ni sedap lain dari yang lain, aku belajar dari maid orang sebelah dia orang KEMBOJA, tapi maid tu skang dah balik KEMBOJA dah..sempat la gak aku belajar mcm mana nak buat popia ni....sangat sedap.....tak caya try la..
**********************************

buat sape2 nak yang try resepi ni
aku kasi kat sini ek

ok la meh tgk bahan2

Bahan A
2 biji bawang besar
7bj bawang putih
1/2 sudu lada hitam
2 sudu sos sotong
1/2 peket ayam hancur
garam, gula, & perasa

Bahan B
2 bj kentang (potong halus2, lagi halus dari nak buat karipap tu)
1 biji carrot diparut (xyah dimasak sekali ngan inti2 lain, masukkan masa nk gulung inti tu nanti)
1 paket suhun (di rendam dalam air pastu nanti potong 3)

potong kentang & parut carrot
tumis bawang+lada hitamsuhun di rendam & potong 3
inti dh siap msk
cikgu tgh ajar..
hasil tangan saya....heee
ni la cikgu nye...maid jiran seblah dah balik kemboja dah pun dia
ok selamat mencuba..sedapp tau gerenti nih..dah tua2 bangka baru nk blaja wat popia..kekeke..

nak tag
cutemum
alycia
mj
eb

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

No comments: