NANTI TOLONG LA KLIK2 YEA HEARTBEAT NI...TQ..

Followers

Monday, August 15, 2011

contest juadah berbuka puasa paling syiok!





nak join klik SINI
makanan paling aku suke time buka puasa
popia kemboja

jiran sebelah umah aku ada maid orang kemboja tiap2 kali puasa sure dia akan kasi popia ni kat ktorg..sedapp sangat.tak puas dpt makan sikit je kan, aku pun suh la maid jiran aku tu ajar mcm mana nk buat popia dia tu.rasa dia memang lain dari popia yang biasa kita makan..ni resepi dari kemboja aku belajar ni

ok meh nak tunjuk cara2 nak masak popia ni
ok la meh tgk bahan2

Bahan A
2 biji bawang besar
7bj bawang putih
1/2 sudu lada hitam
2 sudu sos sotong
1/2 peket ayam hancur
garam, gula, & perasa

Bahan B
2 bj kentang (potong halus2, lagi halus dari nak buat karipap tu)
1 biji carrot diparut (xyah dimasak sekali ngan inti2 lain, masukkan masa nk gulung inti tu nanti)
1 paket suhun (di rendam dalam air pastu nanti potong 3)

potong kentang & parut carrot
tumis bawang+lada hitamsuhun di rendam & potong 3
inti dh siap msk
cikgu tgh ajar..
hasil tangan saya....heee
simpan dlm peti ais
ni la cikgu nye...maid jiran seblah
ok selamat mencuba..sedapp tau gerenti nih..dah tua2 bangka baru nk blaja wat popia..kekeke..

kasi zoom sket nampak tak inti dlm tu, ada kentang, ayam, suhun & carrot

nak tag
cutemum
alycia

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

1 comment:

Anis Athia said...

wah, x pernah rase lagi popia kemboja nih..thanks sebab sudi share resepi..ade mase boleh try buat..hehehe
thanks jugak sebab join ^_^